Joulukuussa 2016 finanssialaa opiskeleva luokkani järjesti koululla finanssimessut. Yhtenä vieraista oli
Nordea, jonka ständillä juttelin tulevasta työssäoppimisjaksosta edustajan
kanssa. Olin pohtinut Nordeaa työpaikkana
jo aiemmin, ja päästessäni päivän päätteeksi kotiin lähetin heti hakemuksen
heille. Kun vuoden vaihtuessakaan vastausta ei ollut vielä kuulunut, aloin
menettää toivoa. Sitten eräänä päivänä sain puhelun Nordeasta ja minut
kutsuttiin työhaastatteluun. Olin enemmän kuin innoissani.
Haastattelussa minua jännitti niin paljon, että kaikki,
miten olin valmistautunut, unohtui päästäni ja kysymyksiin oli hankalaa
vastata. Kuitenkin haastattelun lopussa minulle tarjottiin jo paikkaa
kassakonttorista. Olin niin hämmästynyt, että suustani pääsi vain ”okei”. Otin
paikan ilomielin vastaan ja pian työt alkoivat.
Jo ensimmäisenä työpäivänä minut otettiin hyvin vastaan.
Samana päivänä kanssani aloitti myös toinen työssäoppija ammattikorkeakoulusta.
Aluksi työtä vierestä seuratessani pelkäsin, etten tule koskaan oppimaan
ohjelmien käyttöä ja kaikkea mitä täytyy asiakasta palvellessa ottaa huomioon.
Kuitenkin kun viikon opiskelun jälkeen pääsin itse avaamaan kassan, muistin
oikeat ohjelmat ja kaikki meni hyvin. Seuraavana päivänä kassojen
asiakastaulukkoa katsoessani huomasin, että olin palvellut toisiksi eniten
asiakkaita. Olin todella tyytyväinen siihen, miten ensimmäinen päiväni sujui.
Olen ollut kassakonttorissa töissä nyt hieman yli kuukauden,
ja olen nauttinut joka hetkestä. Ennen töiden alkua en olisi uskonut jos joku
olisi sanonut minulle että pankissa työskentely voi olla hauskaa. Kaikki
työkaverit ovat mahtavia ja asiakkaiden kanssa on mukava jutustella. On ollut
myös mukavaa saada luokkakaveri työkaverikseni kassalle. Vaikka usein päivät
ovat kiireisiä ja väsyttäviä, pidän silti työstäni ja paljon – asiakaspalvelu
on selkeästi minun juttuni.
Milla Lumme
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti