Stressi tuli tammikuussa, kun työssäoppimispaikkaa ei meinannut löytyä millään. Mieleisenä työharjoittelupaikkana
pidin pankin alaa, joten hain pankkeihin pelkästään. Mistään ei kuulunut vastauksia.
Luokaltani Grit pääsi
POP Vakuutukseen haastatteluun ja sai myöhemmin kuulla, että hänet oli
valittu harjoittelutiimiin. Päätin hakea myös POP Vakuutukseen ja täytin
netissä hakemuksen. Soitto tuli ja pääsin haastatteluun. Haastatteluun
mentäessä olin tosi jännittynyt, halusin työn
ja pelkäsin tietenkin että sanon tai teen jotain väärin. Haastattelu
taisi mennä ihan hyvin, koska minä pääsin myös asiakaspalvelun
harjoittelutiimiin! Olin todella iloinen, koska pääsin
työssäoppimispaikkaan, joka ensi näkemältä vaikutti ja näytti mukavalta.
Ja minun ei tarvinnut yksin jännittää tai mennä yksin uutena töihin,
vaan Gritin kanssa saimme yhdessä jännittää ja stressata.
Töiden
aloitus oli 6.2.2017. Kaikki oli jännittävää ja uutta.
Harjoittelijatiimissä oli minun lisäkseni kuusi ihmistä
ja esimiehemme. Meitä oli kolme samalta luokalta, minä, Grit ja Henna.
Esimiehemme oli todella ystävällinen ja auttavainen. Ensimmäisenä
päivänä minulla ei ollut epäilystäkään, ettenkö olisi oikeassa paikassa
työssäoppimassa. Harjoittelutiimiämme varten oli
järjestetty huone ja pöydät ja tietokoneet valmiiksi. Haimme yhdessä
esimiehemme kanssa yhdessä kaikille koneita varten näppäimistöt, hiiret
ja näytöt. Saimme itse asentaa koneemme käyttövalmiiksi.
Ensimmäisellä
viikolla meillä oli perehdytystä. Perehdyimme kaikkiin
vakuutustuotteisiin ja -ehtoihin ja tutustuimme
lähemmin POPin toimintatapoihini ja järjestelmiin. Ensimmäisen viikon
jälkeen pääsimme jo hommiin ja aloitimme ns. helpoimmasta. Aina, kun
esimiehemme huomasi, että tiimillämme rupesi työt sujumaan niin
opettelimme lisää. Vaikka välillä tuli olo, että kaikki
uusi asia tuli liian nopeasti ja en ehdi oppimaan kunnolla, niin kaiken
oppi töitä tekemällä! Ensimmäisen kuukauden aikana huomasi, että
työskentely muuttui itsenäiseksi ja apua ei enää
hirveästi tarvinnut.
Työhön
aspan harkkatiimissä kuuluu asiakaspalvelujonoon tulevat viestit,
sähköpostit sekä nettisivujen kautta tulevat
viestit. Työ oli todella mielenkiintoista ja vaihtelevaa. Eri
asiakkailla oli erilaisia kysymyksiä ja pyyntöjä. Jokainen työpäivä oli
erilainen ja työpäivät kuluivat todella nopeasti.
Haikeana siis parin esimiehen kanssa vietetyn juttuhetken jälkeen siirryin 27.3.2017 korvauspuolelle jatkamaan työssäoppimista.
Nyt
olen korvauspuolella oppimassa uutta. Vaikka minua pelottikin hyppy
tuntemattomaan juuri kun, olin juurtunut asiakaspalveluun,
niin luulen pärjääväni korvauksissa oikein hyvin!
Perho Liiketalousopisto
Kristiina Mustonen
YS16F
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti