tiistai 4. huhtikuuta 2017

POP Vakuutuksen asiakaspalvelu

 Stressi tuli tammikuussa, kun työssäoppimispaikkaa ei meinannut löytyä millään. Mieleisenä työharjoittelupaikkana pidin pankin alaa, joten hain pankkeihin pelkästään. Mistään ei kuulunut vastauksia.

Luokaltani Grit pääsi POP Vakuutukseen haastatteluun ja sai myöhemmin kuulla, että hänet oli valittu harjoittelutiimiin. Päätin hakea myös POP Vakuutukseen ja täytin netissä hakemuksen. Soitto tuli ja pääsin haastatteluun. Haastatteluun mentäessä olin tosi jännittynyt, halusin työn ja pelkäsin tietenkin että sanon tai teen jotain väärin. Haastattelu taisi mennä ihan hyvin, koska minä pääsin myös asiakaspalvelun harjoittelutiimiin! Olin todella iloinen, koska pääsin työssäoppimispaikkaan, joka ensi näkemältä vaikutti ja näytti mukavalta. Ja minun ei tarvinnut yksin jännittää tai mennä yksin uutena töihin, vaan Gritin kanssa saimme yhdessä jännittää ja stressata.

Töiden aloitus oli 6.2.2017. Kaikki oli jännittävää ja uutta. Harjoittelijatiimissä oli minun lisäkseni kuusi ihmistä  ja esimiehemme. Meitä oli kolme samalta luokalta, minä, Grit ja Henna. Esimiehemme oli todella ystävällinen ja auttavainen. Ensimmäisenä päivänä minulla ei ollut epäilystäkään, ettenkö olisi oikeassa paikassa työssäoppimassa. Harjoittelutiimiämme varten oli järjestetty huone ja pöydät ja tietokoneet valmiiksi. Haimme yhdessä esimiehemme kanssa yhdessä kaikille koneita varten näppäimistöt, hiiret ja näytöt. Saimme itse asentaa koneemme käyttövalmiiksi.

Ensimmäisellä viikolla meillä oli perehdytystä. Perehdyimme kaikkiin vakuutustuotteisiin ja -ehtoihin ja tutustuimme lähemmin POPin toimintatapoihini ja järjestelmiin. Ensimmäisen viikon jälkeen pääsimme jo hommiin ja aloitimme ns. helpoimmasta. Aina, kun esimiehemme huomasi, että tiimillämme rupesi työt sujumaan niin opettelimme lisää. Vaikka välillä tuli olo, että kaikki uusi asia tuli liian nopeasti ja en ehdi oppimaan kunnolla, niin kaiken oppi töitä tekemällä! Ensimmäisen kuukauden aikana huomasi, että työskentely muuttui itsenäiseksi ja apua ei enää hirveästi tarvinnut.

Työhön aspan harkkatiimissä kuuluu asiakaspalvelujonoon tulevat viestit, sähköpostit sekä nettisivujen kautta tulevat viestit. Työ oli todella mielenkiintoista ja vaihtelevaa. Eri asiakkailla oli erilaisia kysymyksiä ja pyyntöjä. Jokainen työpäivä oli erilainen ja työpäivät kuluivat todella nopeasti.

Haikeana siis parin esimiehen kanssa vietetyn juttuhetken jälkeen siirryin 27.3.2017 korvauspuolelle jatkamaan työssäoppimista.

Nyt olen korvauspuolella oppimassa uutta. Vaikka minua pelottikin hyppy tuntemattomaan juuri kun, olin juurtunut asiakaspalveluun, niin luulen pärjääväni korvauksissa oikein hyvin!

Perho Liiketalousopisto
Kristiina Mustonen
YS16F

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti