maanantai 8. toukokuuta 2017

Vaatemyyjän toimintatavat Itis Halosella

Jatkoksi edelliseen ”Vaatemyyjänä työskentely” blogikirjoitukseeni, aion nyt hieman tarkemmin lähestyä Itiksen muotitavaratalo Halosen toimintatapoihin.

Yksityisen kauppaketju Veljekset Halonen Oy:n omistajina ja johtajina toimivat sisarukset Pekka ja Liisa Halonen. Halosen toiminnan perustana on henkilökohtainen palvelu, monipuolinen valikoima, kilpailukykyiset hinnat sekä oma maahantuonti.

Itiksen Halosen muotitavaratalo koostuu kolmesta kerroksesta, toisessa kerroksessa sijaitsee naistenosasto, ensimmäisessä miesten casual ja – puvusto sekä kenkäosasto ja lisäksi vielä nuorten naisten ZIP- osasto. Pohjakerroksessa sijaitsee Sport- ja lastenosasto. Halosella on myös oma, erillisessä liiketilassaan toimiva ”Halonen Pop-Up” Outlet, joka sijaitsee kauppakeskuksen toisessa kerroksessa. Outletissa myydään vanhemman sesongin tuotteita ale-hinnoin.

Meillä myyjät työskentelevät omilla osastoillaan vaihtelevasti eri vuoroissa ja niitä on aina kolme vuoroa, joko aamu- väli tai iltavuoro. Arjen iltavuoroissa myymälän sulkuun asti työskentelemään jäävät tavallisesti vain pari kolme myyjää ja meitä poistuu työvuoroista aina tasaiseen tahtiin, kun aamu ja - välivuorolaisilla päättyy, niin iltavuorolaisilla jatkuu, näin normaalin käytännön mukaisesti vältytään miehityspulalta.

Outletissa taas koko myymälän aukioloaikana työskentelee kaksi eri myyjää, kahdessa eri vuorossa. Ensimmäinen myyjä, joka tulee aamuvuoroon ja kun tällä työvuoro päättyy, niin toinen tulee vastavuoroisesti iltavuoroon ja on siellä yksin myymälän sulkuun asti, pääpiirteittäin näin.

Kaikki myyjät omaavat kellokortin, jotka leimataan aikalukijaan töihin tultaessa ja lähtiessä, sekä kahvi- tai lounastauolle mentäessä ja sieltä palattaessa. Meillä kahvi- ja lounastaukojen pituudet riippuvat täysin oman työpäivän tuntimäärän pituudesta, välillä kun on pidempää ja välillä taas lyhyempää työvuoroa.

Halosella järjestetään aina jokakeväinen ja – syksyinen ”HHH”-kampanja eli Halosen Hinta Haloo, joka on samantapainen Stockmannin Hullujen Päivien kanssa ja molemmat järjestetään aina samana ajankohtana. Säännöllisesti järjestetään myös muita pienempiä kampanjoita sekä kanta-asiakaspäiviä.

Uskon, että asiakaspalvelijan sitoutuneisuus työhön sekä liikeorganisaation toimintatapojen noudattaminen ovat avain onnistuneeseen asiakaspalveluun.

Johanna Melani Nevski

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti