Jatkoksi edelliseen
”Vaatemyyjänä työskentely” blogikirjoitukseeni, aion nyt hieman tarkemmin lähestyä
Itiksen muotitavaratalo Halosen toimintatapoihin.
Yksityisen kauppaketju
Veljekset Halonen Oy:n omistajina ja johtajina toimivat sisarukset Pekka ja
Liisa Halonen. Halosen toiminnan perustana on henkilökohtainen palvelu, monipuolinen
valikoima, kilpailukykyiset hinnat sekä oma maahantuonti.
Itiksen Halosen muotitavaratalo
koostuu kolmesta kerroksesta, toisessa kerroksessa sijaitsee naistenosasto,
ensimmäisessä miesten casual ja – puvusto sekä kenkäosasto ja lisäksi vielä nuorten
naisten ZIP- osasto. Pohjakerroksessa sijaitsee Sport- ja lastenosasto.
Halosella on myös oma, erillisessä liiketilassaan toimiva ”Halonen Pop-Up”
Outlet, joka sijaitsee kauppakeskuksen toisessa kerroksessa. Outletissa myydään
vanhemman sesongin tuotteita ale-hinnoin.
Meillä myyjät työskentelevät
omilla osastoillaan vaihtelevasti eri vuoroissa ja niitä on aina kolme vuoroa, joko
aamu- väli tai iltavuoro. Arjen iltavuoroissa myymälän sulkuun asti työskentelemään
jäävät tavallisesti vain pari kolme myyjää ja meitä poistuu työvuoroista aina
tasaiseen tahtiin, kun aamu ja - välivuorolaisilla päättyy, niin iltavuorolaisilla
jatkuu, näin normaalin käytännön mukaisesti vältytään miehityspulalta.
Outletissa taas koko
myymälän aukioloaikana työskentelee kaksi eri myyjää, kahdessa eri vuorossa.
Ensimmäinen myyjä, joka tulee aamuvuoroon ja kun tällä työvuoro päättyy, niin
toinen tulee vastavuoroisesti iltavuoroon ja on siellä yksin myymälän sulkuun
asti, pääpiirteittäin näin.
Kaikki myyjät omaavat kellokortin,
jotka leimataan aikalukijaan töihin tultaessa ja lähtiessä, sekä kahvi- tai
lounastauolle mentäessä ja sieltä palattaessa. Meillä kahvi- ja lounastaukojen
pituudet riippuvat täysin oman työpäivän tuntimäärän pituudesta, välillä kun on
pidempää ja välillä taas lyhyempää työvuoroa.
Halosella järjestetään
aina jokakeväinen ja – syksyinen ”HHH”-kampanja eli Halosen Hinta Haloo, joka
on samantapainen Stockmannin Hullujen Päivien kanssa ja molemmat järjestetään
aina samana ajankohtana. Säännöllisesti järjestetään myös muita pienempiä
kampanjoita sekä kanta-asiakaspäiviä.
Uskon, että
asiakaspalvelijan sitoutuneisuus työhön sekä liikeorganisaation toimintatapojen
noudattaminen ovat avain onnistuneeseen asiakaspalveluun.
Johanna Melani Nevski
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti